Amânarea

"If you want to make an easy job seem mighty hard, just
keep putting off doing it." Olin Miller

Dupa cum se poate vedea a trecut ceva vreme de cand nu am mai scris. Si asta nu pentru ca nu as fi avut subiecte (am atatea incat as putea scrie vreo 3 carti) ci pentru ca am amanat. Ce cuvant urat, dar nu atat de urat ca cel englez :D.

De ce amanam lucrurile pe care ni le dorim ? V-ati intrebat vreodata? Adica vreau sa slabesc, dar aman pentru LUNI... Vreau sa invat o limba straina, dar aman pentru momentul potrivit... Imi doresc sa incep o afacere, dar astept o oportunitate... Imi doresc o casa noua, dar mai aman cautarea ei pana mi se arata un semn ... (:))

De ce alegem sa evitam la nesfarsit punerea in practica a visurilor noastre? Pentru ca, hai sa fim seriosi, doar nu ne-am apucat Luni de cura de slabire, n-am gasit momentul potrivit sa invatam o limba straina si nici intr-o casa noua nu stam.

Orice persoana a recurs la acest obicei cel putin o data in viata. Si stie ce inseamna asta: stres, invinovatire, sentimentul acela ca nu esti in stare de nimic. Ei bine, am vesti bune: orice invat are si dezvat. Pentru ca ceea ce facem noi este, de fapt un obicei. Iar obiceiul nu este decat o deprindere. Despre obicei si deprinderi intr-un post viitor.

Acum as vrea sa incercam ceva: as vrea sa iti notezi toate nemultumirile legate de amanarile pe care le faci astazi in viata ta. De exemplu: nu esti destul de productiv, esti anxios pentru ca X face mai multe ca tine (desi nu este mai inteligent sau mai norocos), te simti frustrat ca nu faci ceea ce-ti propui, esti suparat pe tine, etc. Te voi invata acum ce sa faci cu aceste propozitii.

Oricare ar fi propozitiile sau afirmatiile pe care le-ai notat, as vrea acum sa le adaugi 2 lucruri inainte si dupa. Si anume: inainte de propozitie adauga CHIAR DACA......, iar la sfarsitul ei adauga MA ACCEPT SI MA IUBESC ASA CUM SUNT. Exemplu: Chiar daca sunt suparat pe mine ca nu fac ceea ce-mi propun, ma accept si ma iubesc asa cum sunt.

Desi suna un pic gen 'abracadabra', vei vedea de ce vreau sa-ti scrii toate aceste ganduri care te framanta. In postul viitor iti voi vorbi putin despre EFT si despre cum putem ajunge mai usor si mai repede la ceea ce ne dorim. Vom invata mecanismele acestui mod simplu de a contracara anxietatile si lucrurile negative din interiorul nostru.

Niciun comentariu: